Marie P., Opava

Snad poprvé měl vyučující skutečný zájem a čas na to vysvětlit mi chyby, které jsem opakovala celé roky, protože vždy když jsem se dříve zeptala, zda by mi mohl znovu vysvětlit postup, poskytnul mi stejné vysvětlení jako poprvé, které mi nijak nepomohlo a když jsem poznamenala, že tomu stále nerozumím, jestli by mi to nemohl podat srozumitelnější formou, bylo mi řečeno, že mé schopnosti nejsou dostačující, když stále nejsem schopná porozumět a ať na to zkusím přijít sama.  Za svůj život jsem se setkala snad jen s pěti učiteli, které jsem nikdy neslyšela říct některému z mých spolužáků "ty nic nedokážeš", nebo "ty nic neumíš". Řešením je vytvořit pro žáky prostředí, kde se nebudou zdráhat vyjádřit svůj názor a dělat častěji anonymní hodnocení učitelů.